Isteri Maut Akibat Dibakar Suami Di Sungai Petani

Hanya kerana dendam, seorang lelaki berusia 46 tahun tergamak membakar isterinya, 44, dengan botol berisi minyak petrol di rumahnya di Taman Arked, Sungai Petani pada 26 Mei lalu menyebabkan mangsa melecur teruk dan menerima rawatan di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) Alor Setar.

Bagaimanapun selepas 12 hari bertarung nyawa, mangsa gagal diselamatkan dan meninggal dunia jam 8.27 pagi semalam.

Pemangku Ketua Polis Daerah Kuala Muda Superintendan Saifi Abd Hamid berkata, hasil siasatan awal mendapati mangsa sudah tidak tinggal bersama suspek sejak 10 tahun lalu dan dalam proses bercerai.

Menurutnya, dalam kejadian kira-kira jam 12 tengah hari itu, mangsa yang sedang membersih ayam di sinki belakang rumah keluarganya tiba-tiba didatangi suspek menaiki motosikal dan terus membaling botol berisi minyak petrol yang sudah dibakar menyebabkan seluruh badan wanita itu terbakar.

“Anak lelakinya berusia 19 tahun yang menyedari kejadian itu selepas terdengar ibunya menjerit terus berlari keluar dan terkejut melihat keadaan mangsa yang terbakar.

"Anaknya turut sempat melihat suspek melarikan diri sebelum ibunya itu berlari ke dalam bilik air untuk memadamkan api," katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Saifi berkata, mangsa kemudian dihantar ke Hospital Sultan Abdul Halim, Sungai Petani sebelum dipindahkan ke HSB.

"Siasatan awal punca kejadian berkemungkinan disebabkan dendam kerana mangsa enggan tinggal bersama suspek dan dalam proses bercerai.

"Bagaimanapun selepas menerima rawatan selama 12 hari, mangsa akhirnya disahkan meninggal dunia semalam dan hasil bedah siasat mendapati punca kematian akibat melecur teruk pada badan," katanya.

Beliau berkata, suspek sudah ditahan semalam dan kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.
Previous Post Next Post

Contact Form