'Suspek Panas Baran, Kuat Cemburu' - Bapa Saudara Mangsa

Ahli keluarga Hazwani Ismail, 23, yang parah selepas ditikam bekas teman lelakinya di tepi jalan Taman Serindit, Jalan Langgar, Alor Setar semalam mendakwa sikap panas baran suspek menjadi punca mangsa memutuskan hubungan dengan lelaki itu.

Mohd Zahir Osman, 43, yang juga bapa saudara Hazwani berkata, hubungan anak saudaranya dengan bekas teman lelakinya berusia 23 tahun itu sudah putus sejak dua bulan lalu kerana Hazwani tidak dapat menerima sikap panas baran dan cemburu suspek.

Menurutnya, kejadian itu berlaku sekitar jam 5.30 petang semalam selepas mangsa singgah di kedai runcit di tepi taman itu sebaik menghantar rakannya pulang ke rumah.

"Wani (Hazwani) singgah di kedai itu untuk membeli barang dan dipercayai lelaki terbabit sudah mengekorinya dengan motosikal sebelum itu lagi.

"Bagaimanapun sebaik masuk ke dalam kereta, lelaki terbabit terus datang dan membuka pintu dan menikam Wani di perut sebanyak empat kali selain turut cedera di tangan dan lutut kiri," katanya ketika ditemui di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB), di sini, hari ini.

Mohd Zahir berkata, anak saudaranya turut bergelut ketika kejadian itu dan menjerit meminta pertolongan menyebabkan lelaki itu terus melarikan diri.

"Cara dia menikam anak saudara saya itu seperti ingin membunuhnya dan kemungkinan dia tidak dapat menerima hakikat hubungan mereka sudah tiada menyebabkan dia tergamak melakukan sedemikian rupa.

"Sedangkan apa yang kami tahu dia sebelum ini budak yang baik namun hanya mempunyai sifat panas baran dan pernah datang berkunjung ke rumah dan disukai ibu bapa Wani," katanya.

Katanya, mereka sudah berkenalan agak lama dan belajar bersama-sama di Kolej PolyTech MARA Alor Setar.

Mangsa selamat menjalani pembedahan jam 4.30 pagi hari ini selepas mengalami kecederaan parah di perut dan kini dilaporkan stabil.

Bagaimanapun mangsa masih trauma dengan kejadian itu dan enggan bertemu dengan sesiapa buat masa ini termasuk rakannya sendiri.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kota Asisten Komisioner Mohd Rozi Jidin berkata, pihaknya masih mengesan suspek yang menghilangkan diri bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan.

Harian Metro Online semalam melaporkan hanya kerana tidak berpuas hati apabila bekas teman wanita mahu memutuskan hubungan cinta, seorang lelaki tergamak menikam mangsa dengan senjata tajam di tepi jalan Taman Serindit.

Dalam kejadian itu, mangsa berasal dari Kampung Alor Gandak, di sini, bertemu dengan suspek, 23, di lokasi kejadian sebelum berlaku insiden itu.

Mangsa yang mengalami kecederaan serius iaitu pendarahan dalaman di perut kemudian dikejarkan ke HSB dengan ambulans.
Previous Post Next Post

Contact Form