'Saya Tak Minta Ini Semua Tapi Bila Dah Viral Saya Pula Dituduh Menipu'

Susulan tersebarnya dakwaan Bella Barbie yang mendakwa lelaki Melayu berwajah anime tidak wujud, pemilik wajah berkenaan berkata dia sangat tertekan dan tidak dapat buat sebarang penjelasan pada masa ini.

Amirul Rizwan Musa, 21, enggan mengulas kenyataan Bella Barbie itu dan membiarkan netizen menilai sendiri.

"Macam-macam orang sudah kutuk saya termasuk yang kata saya menipu. Kalau saya ini penipu, tidak perlulah saya jelaskan apa-apa di sini," katanya.

"Saya tidak meminta untuk diviralkan dan tidak meminta perhatian orang ramai. Bila kamu sudah publisitikan saya, sekarang hendak cakap saya menipu?

"Bagi saya masa dan ruang untuk menenangkan hati. Saya juga manusia yang mempunyai hati dan perasaan," katanya, memetik laporan dari The Malay Mail Online semalam.

Amirul juga enggan mengulas hubungan dengan Bella Barbie dengan alasan masalah peribadinya tidak perlu disebarkan kepada umum.

Bagaimanapun di akaun Instagramnya pagi semalam, Amirul berkata dia memandang serius dengan apa yang berlaku dan akan mengambil tindakan terhadap media dan laman-laman Facebook yang didakwa telah mengaibkan dan memalukannya.

"Morning. Saya akan ambil hal ini sebagai serius dan akan mengambil tindakan pada media-media atau page-page yang mengaibkan saya disebabkan ini telah memalukan saya. Terima kasih," tulisnya.

Lima hari yang lalu, Amirul meluahkan kekesalannya terhadap sikap netizen yang tidak henti-henti mengecamnya sejak 'wajah animenya' itu viral di seluruh negara.

"Makin kuat viral tentang saya di media-media sosial, blog, Facebook, Twitter, Instagram serta disiarkan di berita-berita televisyen. Semakin ramai yang memberi kecaman pada saya, mengutuk dan menghina saya.

"Apa salah saya pada kamu semua sampai 1Malaysia menghukum saya? Macam saya membunuh.

"Saya tidak kisah apa pun orang nak kata atau bercerita tentang saya. Yang mana elok dari kamu, saya ambil. Yang mana buruk, saya hiraukan.

"Terima kasih pada yang mana menyokong saya dan beberapa selebriti Malaysia serta pengasas-pengasas kosmetik yang DM (Direct Message) saya di Instagram menyuruh saya bertenang dan tabah serta hiraukan komen-komen negatif dari netizen.

"Dan terima kasih juga kepada 'keyboard warrior' kerana tidak henti-henti membash saya," tulisnya.
Previous Post Next Post

Contact Form